پیوستن به مدوس

مدیریت سرمایه گذاری و تأمین مالی

زنجیره خدمات قابل ارائه متناسب با تخصص و دانش فنی مرتبط، در سه گروه به شرح زیر دسته­بندی شده است:

  • مدیریت سرمایه­گذاری و تأمین مالی
  • مدیریت و توسعه تکنولوژی
  • مدیریت پروژه و توسعه کسب و کار

مدیریت سرمایه گذاری و تأمین مالی

به دلیل محدودیت منابع مالی نسبت به فرصت­های سرمایه گذاری، هدف اصلی صاحبان سرمایه متناسب با سطح ریسک­پذیری آنها، انتخاب سبدی از دارایی­ های سرمایه ای با بهترین تعادل بین ریسک و بازده مالی انتظاری می­باشد. همچنین هدف گذاری درست برای سرمایه گذاری و جذب منابع مالی متناسب با برنامه های توسعه ای بلند مدت و استراتژیک، یکی از مهمترین مراحل توسعه صنعتی و رشد اقتصادی بنگاه ها بوده و ارزیابی دارایی­ها و مطالعات دقیق طرح­ها و پروژه ها برای ورود به سرمایه گذاری اهمیت بالایی دارد.

گستره خدمات قابل ارائه در حوزه مدیریت سرمایه گذاری و تأمین مالی عبارتند از …

مشاوره سرمایه­ گذاری

گستره مشاوره سرمایه گذاری با توجه به بازارهای هدف و نوع فعالیت­های هر شرکت متفاوت بوده و جهت ارائه مشاوره مناسب و تننظیم نقشه راه سرمایه گذاری بررسی و مطالعه موارد زیر ضروری خواهد بود: 

  • توان سرمایه گذاران از لحاظ مالی و اجرایی
  • نوع فعالیت و کسب و کار سرمایه گذار
  • نقشه راه و استراتژی­های برنامه ریزی شده برای توسعه کسب و کار و تحلیل بازارهای هدف
  • طرح­ها و موضوعات سرمایه گذاری

 

فاینانس و  تأمین مالی

تامین مالی پروژه، فرایند شناسایی و جذب سرمایه و منابع مالی برای پروژه ها و یا جبران بخشی از هزینه های مالی شرکت­ها (از محل طرح­های قبلی) بوده و نقش مشاور تامین مالی، ایجاد شرایط مشارکت بین شرکت­ها و صاحبان طرح­های سرمایه پذیر با صاحبان سرمایه به منظور افزایش سودآوری و کسب منافع بیشتر برای طرفین می باشد. تامین منابع مالی به عنوان یک ضرورت برای بقای نظام اقتصادی و حیات سازمان­ها همواره مورد توجه می باشد.

طراحی ساختار سرمایه

منظور ایجاد بهترین ترکیب منابع مالی در اختیار شرکت از محل آورده نقدی صاحبان سهام و بدهی برای انجام فعالیتهای تجاری، جبران هزینه های سرمایه ای و خرید دارایی­های ثابت می باشد. ساختار سرمایه معمولاً به صورت نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام و یا نسبت بدهی به سرمایه با هدف دست­یابی به کمترین مقدار متوسط موزون هزینه سرمایه (WACC) تعیین و بیان می گردد. ساختار سرمایه مناسب، در راستای کنترل و کاهش ریسک­های اقتصادی و مالی سرمایه گذاران و صاحبان شرکت موثر خواهد بود.

مدیریت دارایی ­ها

مدیریت دارایی­ها یک رویکرد سیستماتیک برای حفظ و ایجاد ارزش در مجموعه ای از دارایی­ها (دارایی­های مشهود و نامشهود) می باشد که توسط یک گروه یا نهاد اقتصادی مورد استفاده قرار می­گیرد. هدف از مدیریت دارایی­ها نگهداری، توسعه، بهره برداری، به­روزرسانی آنها و کسب بازده مناسب، متناسب با ریسک پذیرفته شده از سوی صاحبان دارایی­ها می باشد. با توجه به تنوع دارایی ها، روشها و مدلهای مدیریت آنها متفاوت می باشد. 

ادغام و اکتساب دارایی ­ها

ادغام و اکتساب دو نوع استراتژی تجدید ساختار سازمانی است که نقش موثری در اکثر استراتژی­های شرکتی بازی می­کند. ایجاد هم­افزایی در جنبه­های مختلف به عنوان اهداف کلان شرکت­ها در ادغام و اکتساب، محوری­ترین موضوع در این رابطه بوده و می­تواند به سه دسته زیر تقسیم­بندی گردد:

  • هم افزایی مالی،
  • هم افزایی عملیاتی و
  • هم افزایی استراتژیک

مدیریت ریسک سرمایه­ گذاری

ریسک در اصطلاح مالی به عنوان فرصتی تعریف می شود که باعث ایجاد تفاوت در نتیجه یا سود واقعی یک سرمایه گذاری با نتیجه یا بازده مورد انتظار می شود. همچنین ریسک احتمال از دست دادن برخی یا کل سرمایه نیز می باشد. در دنیای مالی، مدیریت ریسک فرآیند شناسایی، تجزیه و تحلیل و پذیرش یا کاهش عدم اطمینان در تصمیم های سرمایه گذاری است. درک جامع ریسک در اشکال مختلف آن می­تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا فرصت­ها، معاملات و هزینه های مختلف را با رویکردهای متفاوت سرمایه گذاری درک کنند.

InvestmentManagementandFinancing8

ارزش­گذاری سهام

ارزیابی یا ارزشگذاری سهام/دارایی­های فیزیکی و محاسبه ارزش ذاتی یا ارزش جایگزینی آنها یکی از موضوعات حائز اهمیت و اثرگذار در اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری می باشد. اهم روش­های ارزش گذاری دارایی­ها:

  • ارزش گذاری براساس دارایی­های شرکت
  • ارزش گذاری براساس دیدگاه سودآوری شرکت
  • ارزش گذاری براساس جریان­های نقدی تنزیلی

امکان­ سنجی پروژه ­ها

مطالعات امکان سنجی جهت ارزیابی کسب و کارهای ایجادی و یا توسعه ای انجام می شود. مطالعات امکان سنجی، تجزیه و تحلیلی است که تمام عوامل مربوط به یک پروژه از جمله ملاحظات اقتصادی، فنی، حقوقی و برنامه ریزی را در نظر می گیرد. این مطالعات به دنبال پاسخ به سوالات زیر می باشد:

  • آیا این پروژه عملی است؟
  • آیا افراد، ابزار، فناوری و منابع مالی لازم برای موفقیت این پروژه را داریم؟
  • آیا این پروژه بازده سرمایه گذاری (ROI) مورد انتظار ما را بدست خواهد آورد؟

تماس با ما برای اطلاعات بیشتر

تماس با ما

نام و نام خانوادگی(ضروری)